Thursday, July 30, 2009

s-t-r-e-s-s-...

Selamat pagi! Hari ini hari Jumaat yang sangat menyenangkan sebab hari ini aku tak ada sebarang kerja khas yang perlu disiapkan. So, aku boleh berehat dan buat ape saja yang aku nak hahaha...!!! Minggu-minggu sebelum nie agak stressful sikit...sikit jer tp ade pelbagai jenis stress! Akan aku klasifikasikan stress aku kepada bil nombor...

Stress 1

Minggu lepas aku tension pasal nak masuk markah kerja khusus PMR. Surat sampai lambat..tau2 kena siapkan semua dalam one week...dahla aku tak ade experience so buat kerja memang slow cam siput., kalau ade experience maybe laju sikit mcm kura-kura..tetapi....mujur ada K. Amnah selaku org lama tolong kutip markah etc..lega lah sikit!

Ada 310 pelajar and masing2 ada 6 kerja khusus..so darab2 , lebih kurang 1000 lebih markah tu kena key-in...again mujur ada K.Amnah untuk menolong. Tak lupa suamiku yg turut menolong ku di malam hari untuk masukkan markah.. Ringanlah sikit beban...bak Wonder Pets kate...kami tak besar..kami tak kuat ..( x ingat yang seterusnye....tanya Irham tp die pun blur jer so aku tulis lirik yg last) ape yang penting...kerjasama! haha...Alhamdulillah, semalam dah selamat hantar semuanye dekat PPD. Harap2 tak ade masalah berbangkit...kalau ada kuih bangkit aku nak..So settle bab stress yang pertama!

Stress 2

Stress seterusnya adalh berkaitan pelajaran. Semua guru telah diminta untuk hantar 5 buah buku dr setiap kelas untuk diperiksa Ketua Bidang masing2. Dalam kes aku, Ketua Bidang kata nak lima buku...tp kalau 10 buah pun boleh jugak katanya. Banyak betul beza antara 5 dan 10. ...kalau boleh mestilah aku nk hantar 5 je, tp nanti nmpk sgt mcm 'berhalus'. So to be fair, aku decide nk bagi 8 buah buku sahaja bg setiap 5 kelas aku= 40 buah buku. So yg stressnyer adalah proses mencari buku pelajar yg lengkap, kemas dan juga proses menanda itu sendiri. Bagi kelas depan tak ada masalah, tp nak cari buku budk2 kelas belakang memang agak menyesakkan jiwa. Dahlah nak suruh bawak buku susah...yg hantar pulak adalah sekerat dua...nasib baik aku x kerat jer they all!( bawak mengucap intan!) Dahlah, setiap buku kena pelajar berlainan...huhu...


Sepatutnyer duedate adalah hari Khamis lepas, tp aku semalam baru hantar...x sempat sebab busy hal PMR lagi. Selamba jer aku kan? Dahla, budak baru ...tak confirm lagi pulak tu ...Mujur Ketua Bidang ok, lgpun dia tau aku busy psl PMR..masa aku hantar die just cakap " Intan, letak kat atas meja K.Ba yer....hari Ahad nanti ambik"...and aku pun hanya tersenyum-senyum...selesai stress diriku yg kedua...


stress ketiga tak sempat tulis daa...sebab aku stress sgt-sgt..hehehe.

2 comments:

  1. darling bila nak update posting awak nih?? saya cadang awak letak cerita aqiqah irsyad nanti....hehehe

    ReplyDelete
  2. haha..hari ni baru intan post setelah setahun lebih diperam..tu pun tak hbs...memhg bukan blogger sejati..huhu

    ReplyDelete